nedeľa 22. marca 2015



Prečo sa rozvádzajú rodiny

Zaujímavý príbeh. Určite si ho prečítajte do konca. Núti rozmýšľať!

Raz k múdremu starcovi prišla žena a povedala: 
- "Pred dvoma rokmi si ma zosobášil s mojim mužom. Teraz nás rozveď! Ja s ním už nechcem žiť!"
- "A aká je príčina toho, že sa chceš rozviesť?"-spýtala sa starec
- "U všetkých mužovia prichádzajú načas domov z práce. Môj manžel vždy mešká. Preto je u nás každý deň škandál."
Starca to prekvapilo a spýtal sa:
- "Len toto je príčina?"
- "Áno. Ja nechcem žiť s človekom, ktorý má takéto nedostatky."-povedala žena
- "Rozviesť, to vás rozvediem, no pod jednou podmienkou. Choď teraz domov, upeč veľký, chutný chlieb a prines mi ho. No keď budeš piecť chlieb, nič neber z domu! Soľ, vodu, vajcia i múku si vypýtaj od susediek. A určite im povedz príčinu svojej prosby!" - povedal starec.
Žena odišla domov a dala sa do práce. Zašla k susedke a povedala:
- "Susedka, požičaj mi za pohár vody."
- "A čo vy nemáte vodu? Vari nemáte vo dvore studňu?"
- "Vodu máme, ale išla som sa posťažovať k múdremu starcovi na muža a chcela som, aby nás rozviedol." -vysvetlila žena. Len čo to povedala, susedka si vzdychla a povedala: 
- "Ach, keby si vedela akého mám ja muža!" a začala sa sťažovať na svojho manžela.
Potom žena zašla k druhej susedke vypýtať si soli.
- "A čo, ty nemáš soľ? Pýtaš len jednu lyžičku!"
- "Soľ mám, ale bola som sa posťažovať starcovi na muža a požiadať o rozvod." -povedala žena a nestihla ani vetu dokončiť, keď tu susedka zvolala: "Keby si ty vedela akého mám ja muža!"- a začala sa sťažovať na svojho manžela.
A tak, ku komu táto žena prišla pýtať si suroviny na chlieb, všade počula sťažnosti na manželov.
Nakoniec upiekla chutný, voňavý chlieb a zaniesla ho starcovi so slovami:
-"Ďakujem ti, ochutnaj môj chlieb spolu so svojou rodinou. Ale nech ťa ani nenapadne rozviesť nás s mužom!"
- "Prečo, čo sa stalo dcérenka?"
- "Zdá sa mi, že môj manžel je najlepší zo všetkých!"- odpovedala mu.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára